fbpx
DigitalizációHTNGJövedelmezőség

SZÁLLÁSHELY-MENDZSMENT RENDSZEREK VS. MEGTÉRÜLÉS II.RÉSZ

szallashely-menedzsment-rendszerek-vs-megterules

Azon gondolkodik, hogy front office rendszert vált, de nem tudja, milyen szempontok alapján érdemes dönteni?Ezt a cikket feltétlenül olvassa el, mert gyakorlati útmutatót adunk a sikeres döntés meghozásához. Töltse le az összehasonlításhoz segítséget nyújtó táblázatunkat!

Cikkünk első részében azzal foglalkoztunk, hogy milyen pontokon számíthatunk megtérülésre a megfelelő szálláshely menedzsment rendszer használatával. Az első részt ide kattintva tekintheti meg.

A mostani bejegyzésünkben a funkciók szintjén fogjuk megvizsgálni, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a PMS rendszer ne passzív kiszolgálója legyen az adminisztrációs igényeknek, hanem aktív értékesítési és menedzsment eszközként működjön.


Az alábbi funkciókkal célszerű rendelkeznie egy HTNG*-nek

A szoftverek összehasonlításánál sok esetben csak arra koncentrálunk, hogy milyen folyamatokat tudunk automatizálni, pedig az is lehet, hogy amit az egyik oldalon nyerünk, a másik oldalon elveszítjük. Ha több szolgáltatóval is tárgyal az ember, egy idő után követhetetlenné válik, hogy melyiknél mik voltak az előnyök és hátrányok, ezáltal összehasonlíthatatlanná válnak a rendszerek. Íme, egy kis gyakorlati útmutató, mely alapján elfogulatlanul össze tudja gyűjteni az információkat.

  • Beépíthető foglalási modul:
    Az új generációs menedzsment rendszerek fontos része a munkaidő optimalizálása, ezért a foglalási modul is nagy hangsúlyt kap a rendszerben, ami emellett közvetlen hatással van a bevételünkre is, ezért érdemes jól megvizsgálni, hogy az adott rendszer mit nyújt ezen a téren.

Tipp:
Amellett, hogy a jelenlegi árazási struktúránknak megfelel-e a rendszer, azt is meg kell vizsgálni, hogy a piaci trendeknek megfelel-e. A dinamikus árazás egyre nagyobb teret hódít, és ha Ön jelenleg nem is ezt az árazási technikát alkalmazza, meg kell hagynia a lehetőséget, hogy a jövőben tudjon váltani.

  • Vendégadatbázis/regisztráció:
    Fontos megvizsgálni, hogy a rendszer milyen módon kezeli a vendég-információkat, és hogy pontosan milyen adatokat kezel. A cél egy új generációs szoftverrel a biztonságos adattárolás mellett a centralizált adatgyűjtés és -tárolás, mely jó alapja a későbbi marketing- és értékesítési munkának valamint a rendszerbiztonságnak.
  • POS megoldások**:
    Gyakran már csak technikai beállításoknál felmerülő probléma, hogy a kiválasztott rendszer nem kompatibilis a szálláshelyen már üzemben lévő POS megoldásokkal. Kellemetlen meglepetésektől kímélhetjük meg magunkat, ha ez felmerül már a bemutatási szakaszban.
  • Vendégkapcsolat menedzsment (CRM):
    A közvetítő oldalakkal úgy vehetjük fel a leghatékonyabban a versenyt, ha vendégeinket személyre szabott ajánlattal keressük meg, ezáltal építve ki a lojalitást. Mindez rengeteg munka, melyet muszáj technikailag is megalapoznunk egy CRM-rendszerrel.
  • Csoportok kezelése/több egység menedzsmentje:
    A szálláshelyek más és más módokon kezelik a csoportos foglalásokat, egy dolog azonban közös, sok plusz munkával jár, ha ezt a menedzsment rendszerünk nem tudja hatékonyan kezelni.
  • Marketing és értékesítés:
    A döntés előkészítésébe ajánlatos bevonni a marketing és értékesítés területén dolgozó munkatársainkat, hiszen egy menedzsment rendszerben jócskán akadnak olyan funkciók, melyet ők fognak a legtöbbet használni, és az ő igényeikre is megoldást kell biztosítani.
  • Adatelemzés és teljesítménymérés, jelentések:
    A HTNG szemlélet lényege, hogy sok folyamatot automatizálni tudjunk, ám ezzel a végcélunk nem az, hogy kollégáink 4 órában elvégezzék azt, amit eddig 8 órás munkaidőben tettek, hanem az, hogy az adminisztrációs terheik csökkenése következtében legyen idejük bevételnövelő megoldásokat megvalósítani. Ennek elengedhetetlen feltétele, hogy az ehhez szükséges adatokat olyan formában kapják meg, hogy azzal dolgozni tudjanak. Talán ez az egyik legritkábban felmerülő kérdéskör a választás során, pedig ez a bevételnövelő működési struktúra alapja.
  • Kiegészítő modulok (housekeeping, spa, stb.):
    Ahogy a marketing és értékesítés szempontjából is külön meg kell vizsgálni a rendszert, úgy azt is érdemes feltérképezni és megvizsgálni, hogy más területeknek milyen hasznot hozhat. Az új generációs rendszerek esetében az adminisztrációs terhek csökkentése van fókuszban, ezért jellemzően más területek (pl.: housekeeping) számára is tudnak megoldásokat kínálni.
  • Channel- és revenue menedzser:
    Szintén fontos felmérni, hogy az adott rendszer rendelkezik-e ezen funkciókkal, hiszen ez az alapja a dinamikus árazásnak.
  • Vendég app:
    A vendég, vagy más néven concierge típusú applikációk nagyban segíthetnek a vendégélmény fokozásában, valamint az upsell-ben. Érdemes olyan rendszert választani, ahol meg van ennek a lehetősége.


Kérdések, melyekre választ kell kapnia

A funkcionalitás mellett van még pár olyan kérdés, amit érdemes tisztázni, mert ha nem is a döntés pillanatában, de a későbbiekben tetemes plusz költséget okozhatnak.

  • Technológia és átjárhatóság:
    Érdemes tisztázni a technológia alapját, főleg olyan szempontból, hogy milyen rendszerek kapcsolhatóak hozzá, mennyire kompatibilis más rendszerekkel.
  • Felhő alapú szolgáltatás + mobil hozzáférés:
    Fontos, hogy bármikor és bárhonnan be tudjunk avatkozni a szálláshelyen zajló folyamatokba. Manapság az ehhez szükséges eszköz a zsebünkben is elférhet. Ha mobilon is mindig a naprakész adatokat akarjuk látni, ez legkönnyebben egy korszerű, felhő alapú rendszerrel érhető el, szemben a telepített szoftverrel.
  • Felhasználóbarát felület:
    Ha van egy korszerű rendszerünk, az már félsikernek számít, de fontos azt is felmérni, hogy a kollégák milyen könnyen fogják elsajátítani a használatát, tehát elég felhasználóbarát-e a kivitelezés. Érdemes demo-t kérni a rendszerről és átnézni, kipróbálni a felületet.
  • Fejlesztések/frissítések:
    Fontos tényező, hogy a piac változásait és az esetleges jogszabályi vagy törvényi módosulásokat követni fogja-e majd a rendszerünk, tehát a szükséges fejlesztések és rendszerverzió-frissítések kérdéskörét is érdemes körbejárni az adott lehetőségekről és a várható költségekről.
  • Betanítás/support:
    Sok esetben az első ajánlat tartalmazza a betanítást, azonban a későbbi támogatást igénylő feladatokat már nem, így azokat az adott cég már csak igen borsos áron tudja garantálni. Ezek olyan költségtényezők, melyekkel érdemes a döntésnél számolni.
  • Várató költségek és megtérülés:
    Előfordul, hogy túlságosan arra fókuszálunk, hogy melyik ajánlat tartalmazza a legalacsonyabb költségeket, azonban ha a megtérülés szempontjából vizsgáljuk a dolgot, akkor rájövünk, hogy néha a drágább megoldás egyszerűen több ponton hoz megtérülést számunkra, és összességében ezzel többet nyerünk.

Úgy érzi hasznos támpontokat kapott? Használja fel a döntéshez! Töltse le összehasonlító táblázatunkat!

Letölthető táblázatunkat elérheti ide kattintva!

Az alábbi táblázat a Starfleet Research tanulmánya alapján készült.

 

*HTNG – Hospitality Technology Next Generation (Következő Generációs Vendéglátó Technológia)

**POS megoldások – Point of Sale: kapcsolódó szolgáltatások (pl. étterem, ajándéktárgyak, wellnes, stb.) értékesítését támogató egyéb rendszerek