fbpx
Foglalási motorJövedelmezőségMunkaerőSzállás foglalás

Mi az a Channel Manager és hogyan hasznosítható a szállodaiparban?

By 2019-03-18 No Comments

A Channel Manager rendszereket az elmúlt években fejlesztették ki azzal a céllal, hogy a szállodák értékesítésének működését segítse, illetve a szálloda online értékesítését fellendítse. A Hotel Channel Manager egy olyan rendszer, ami automatikusan frissíti a szálloda szabad kapacitását és árait az online helyfoglaló portálokon. Ezáltal kezeli a helyfoglalásokat is, így a szálloda egyszerűen kínálhatja a szobáit online, elkerülve a túlfoglalás kockázatát és az esetleges eltérést a különböző platformokon feltüntetett árak között. 

Rendszeresen felmerülő probléma a szállodák esetében, hogy nehézkesen működnek együtt az online helyfoglaló portálokkal, mint például a booking.com vagy a szallas.hu. Ennek okai lehetnek, hogy nincs elég személyzet, idő és kapacitás a szálloda részéről arra, hogy ezeket a kapcsolatokat eredményesen kezelni tudják. Egy másik jellemző hiba, hogy csak néhány szobát hirdetnek meg online, ezzel próbálva elkerülni a túlfoglalást. 

A Channel Manager rendszer mindezen problémákra megoldást jelenthet. A Channel Manager alkalmazásával a szálloda közvetlenül frissítheti a szabad kapacitást és az árakat az összes IDS és GDS rendszerben, a személyzet bevonásával vagy anélkül.

Hogyan működik a Channel Manager?

A Channel Manager összekapcsolja a szálloda foglalási motorját vagy PMS-ét az összes nagyobb online forgalmazási csatornával. Így egy foglalás esetén a Channel Manager automatikusan frissíti a szálloda szabad kapacitását az összes csatlakoztatott csatornán. Tehát a szálloda személyzete mentesül az alól, hogy az összes ilyen felületen manuálisan változtassa a rendelkezésre álló szabad szobák számát. 

Természetesen fordítva is igaz mindez: abban az esetben, ha a foglalás nem közvetlenül történik, hanem egy online helyfoglaló portálon keresztül, a Channel Manager automatikusan frissíti a szabad szobák számát minden csatlakoztatott csatornán és a szálloda foglalási motorjában, illetve a PMS-ben is.

Következtetésképp, a Channel Manager használatával a szálloda időt és pénzt takarít meg.

A személyzet egyszerűen és könnyen lekérheti az összes foglalást az összekapcsolt PMS-ről vagy a Channel Manager foglalási oldaláról. Minden szükséges információ rendelkezésre áll, beleértve a fizetést és a vendégek adatait is. Ezáltal az egyes foglalások kezeléséhez szükséges idő jelentősen csökkenni fog.

Csakúgy, mint a szabad szobák száma, az árak is egyszerűen frissíthetők a Channel Manager rendszerén keresztül. A szálloda szabályozhatja az árait az összes csatolt csatornán és felületen. Ezenkívül egyéni, automatikusan érvénybe lépő szabályokat is beállíthatunk és használhatunk a Channel Manageren keresztül. Akár minden egyes csatornára különféle árképzési szabályokat is beállíthatunk.

Megéri a Channel Manager a ráfordított befektetést?

Az értékesítési csatornák hatékony kezelésének, zökkenőmentes működésének biztosítása érdekében a szükséges technológiára történő befektetés viszonylag magasnak tűnhet más online foglalási szolgáltatásokhoz képest. Azonban, ha összehasonlítjuk a Hotel Channel Manager előfizetésének költségét az ugyanazon műveletek manuális végrehajtásához szükséges személyzeti időt és az erre az időre fizetett bért, a konklúzió az, hogy mindenképp érdemes használni a Channel Manager alkalmazást.

Amikor a megtérülésről gondolkozunk, vegyük számításba azt az időt, ameddig a foglalások kezeléséért felelős beosztottaknak minden egyes csatornán frissítenie kell a rendelkezésre álló szabad szobák számát. Szorozzuk ezt meg a szálloda által használt egyéb csatornák számával, illetve a havi átlagos foglalások számával. Vegyük alapul azt a bért, amit erre az időre ki kell fizetnünk a beosztottaknak, és ezt hasonlítsuk össze a Channel Manager havi előfizetésének költségével. Nem kétséges, hogy a szállodai Channel Manager egyike a legjobb befektetéseknek.

Hogyan válasszuk ki a megfelelő Channel Managert?

A Channel Manager első beüzemelése meglehetősen bonyolult feladat, rendkívül sok beállítást kell végrehajtani és a tesztelni ahhoz, hogy minden jól működjön. A megfelelő szállodai Channel Manager kiválasztása is kritikus kérdés. Ne válassza a legolcsóbbat! Válassza ki az Ön igényeit jobban kiszolgáló rendszert, amely garantálja a zökkenőmentes és folyamatos kapcsolatot Ön és az Ön által használt online helyfoglaló portálok között. Ha nem már bevált és régóta működő Channel Managert választ, sok baj, kellemetlenség és pénzveszteség keletkezhet. Válasszon ki egy olyan Channel Manager-t, amely kezeli az Ön által használt online helyfoglalási portálokat, stabilitást és biztonságos tranzakciókat kínál, ezáltal hatékony támogatást nyújt.

A Hotrest Channel Manager-e mindezt biztosítja Önnek. Keressen bennünket bizalommal, minden kérdésére választ adunk!

Válassza a Hotrest szálloda szoftver, mert cserébe:

  • egy modern, könnyen használható és tanulható szálloda rendszert kap
  • folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
  • biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
  • integrált szálloda szoftver modulokat kap, amik jól működnek együtt
  • megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
  • bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
  • szálláshely és vendég adatai biztonságban lesznek
  • segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit