fbpx
AktualitásDigitalizációInfluencer marketingközösségi médiaSzállás weboldalTartalom marketingZ generáció

Közösségi média marketing szállodák számára – 6 egyszerű lépésben

By 2019-08-12 No Comments

Napjainkban az élet szinte elképzelhetetlen közösségi média nélkül.

Azon kívül, hogy családunk, barátaink megosztásait követhetjük nyomon, óriási számú felhasználóival a közösségi média széles lehetőségeket kínál a vállalkozások számára is, hogy kapcsolatba lépjenek közönségükkel és reklámozzák vállalkozásaikat.

Nincs ez másképp a szállodaiparban sem. A szállodák közösségi média marketingje egy biztos módja az online jelenlét fokozásának.

Amilyen óriási a közösségi média világa, ugyanolyan óriási lehetőségeket kínál a szálloda promóciói számára.

Lássuk most lépésenként, hogyan emeljük egy teljesen új szintre szállodánk közösségi média marketingét.

  1. Ismerjük meg a célközönséget

Annak érdekében, hogy közösségi média kampányunk sikeres legyen, meg kell határoznunk a célközönséget. Tudnunk kell, milyen jellemzőkkel rendelkeznek a szállodánkba érkező vendégek. Kisgyermekes családok? Üzleti utazók? Bulizni vágyó fiatalok? Minderre sokminden hatással lehet: többek közt a szálloda kínálta szolgáltatások és az is, hol helyezkedik el a hotel. Ha nem ismerjük a hozzánk látogató vendégeket, nehéz lesz megcélozni őket bármilyen közösségi média csatornán keresztül.

  1. Facebook

A Facebook – bár manapság a legfiatalabbak körében már nem túl trendi, ennek ellenére még mindig a legnagyobb közösségi média platform, és mint ilyen, rengeteg lehetőséget rejt magában. Első lépésként hozzunk létre egy oldalt a szállodánknak. Ne feledkezzünk meg arról, hogy a borító- illetve profilkép legalább annyira szerves része az oldalnak, mint az alapvető adatok megadása. Aztán jöhetnek a bejegyzések! Tegyünk közzé ízléses képeket a szállodánkról, osszuk meg aktuális csomagajánlatainkat, majd ne féljünk hirdetni is ezeket, nyereményjátékokat létrehozni illetve megosztásra buzdítani az oldal követőit!

  1. Instagram

Mint azt mindenki tudja, az Instagram az a platform, amely elsősorban a képekről és a videó megosztásról ismert. Ezenkívül az Instagram a jelenleg leggyorsabban növekvő médiaplatform, 800 millió aktív felhasználóval.

Ráadásul az Y generáció tagjai képezik e platform legnagyobb fogyasztói csoportját. 97% -uk a közösségi médiát használja, hogy megosszák képeit utazásaikról.

(És csak emlékeztetőül: az emberi agy 60 ezerszer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szöveget.)

A Facebookhoz hasonlóan itt is létrehozhatunk egy külön profilt a szállodánk számára, aztán posztolhatjuk a képeket és videokat. Ne feledkezzünk meg a hashtagek fontosságáról – érdemes kicsit utánanézni, mik az igazán népszerűek, hiszen ezek használatával növelhetjük a követőink táborát.

  1. Youtube

Napjainkban 1,8 milliárd ember néz videokat a Youtubeon, ezek a videok pedig nagyobb hatással bírnak, mint a TV reklámok. Töltsünk fel videokat a szállodánkról, az étteremről, a szolgáltatásainkról, a környékről. A szálloda Youtube marketingje jelentős forgalmat és potenciális vendégeket vonzhat. A videok sokkal inkább foglalásra ösztönözhetik a vendégeket, mint a fényképek.

  1. Influencerek

Az influencer marketing, magyarul véleményvezér-, vagy befolyásoló marketing a marketing egy formája, amelyben a központi figyelmet a befolyásos emberekre helyezik, a megcélzott piac egésze helyett. Korábban már írtunk arról, miért fontos ez, különösen a szállodaiparban. A teljes cikk itt olvasható.

  1. Tripadvisor

A TripAdvisor profilon szereplő vélemények száma közvetlenül arányos a beérkező foglalásokkal. Egyszerűbben:

Több vélemény = Több foglalás = Több bevétel.

Mindenképp érdemes tehát szállodánknak jelen lenni a Tripadvisor felületén, majd véleményezésre buzdítani a nálunk már megszállt vendégeket, hiszen ezáltal növelhetjük a beérkező foglalásokat és bevételünket is.

Válassza a Hotrest szálloda szoftver, mert cserébe:

  • modern, könnyen használható és tanulható szálloda szoftvert kap
  • folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
  • biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
  • megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
  • bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
  • segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit