fbpx
Közösségi média

Így figyeljük a konkurenciát a közösségi médiában

igy_figyeljuk_a_konkurenciat

Magyarországon a legelterjedtebb üzletszerzési közösségi platform a Facebook és az Instagram. Mivel a felhasználói oldalak létrehozása ingyenes, így szinte a legtöbb szolgáltató rendelkezik is vele.

Annak ellenére, hogy sokaknak van, mégis kérdéses, hogy üzleti célra mennyire hatékonyan használható fel.

Mivel a Facebook algoritmusok nagyobb része úgy van kialakítva, hogy figyelembe veszi a felhasználói igényeket, a hirdetések megjelenítésénél használtak sem különböznek ettől, ezért fontos tisztában lennünk azzal, hogy pontosan milyen mérőszámok rangsorolják a mi oldalunkat.

Üzletszerzés tekintetében pedig még egy fontos dolog van, amivel érdemes tisztában lennünk, mégpedig, hogy versenytársaink mit csinálnak. Kevesek használnak a versenytárs elemzésre szoftveres segítséget. Legtöbbször csak “áttekerjük” a konkurencia oldalát, de ez biztosan nem lesz olyan hatékony, mintha elfogulatlanul, számadatokban látnánk a különbséget. Pedig vannak a piacon erre ingyenes megoldások is, mint pl.: a FanpageKarma.

Természetesen a szoftvernek van fizetős része, de az ingyenes opció is elegendő a versenytársak alapvető monitorozásához.

 

Nézzük, mit érdemes nézni!

 

Engagement rate

Az engagment rate egy olyan mérőszám, mely százalékos formában mutatja meg, hogy milyen aktivitást tudtunk elérni a felhasználóknál, tehát a posztokjainknál mennyire érezték elkötelezettnek magukat a felhasználók.

 

Legnépszerűbb és legkevésbé népszerű posztok

Sokat tanulhatunk abból, hogy áttekintjük, melyek voltak a legnépszerűbb posztjaink, valamint inspirálódhatunk úgy, hogy megvizsgáljuk versenytársunknál milyen sikeres megjelenések voltak.

 

Hirdetési büdzsé

A szotfver képes becslést adni arra vonatkozóan, hogy hozzávetőlegesen milyen hirdetési büdzsével dolgozik versenytársunk.

 

Ne feledje: a versenytársak visszaszorítása az első lépés! Szálláshelye menedzsmentjéhez is válasszon innovatív megoldást, augusztus 31-ig akciósan!