fbpx
Dinamikus árazásFoglalási motorJövedelmezőségSzállás weboldalTartalom marketing

Hatékony revenue management stratégiák szállodák részére

By 2019-04-02 No Comments

Mi is az a hotel revenue management (hozammenedzsment, dinamikus árképzés)?

A revenue management népszerű koncepció a szállodaiparban: a hotel vagy szálláshely pénzügyi eredményeinek optimalizálására szolgál a bevételek maximalizálásával. A pontos jelentése a következő: a megfelelő szállodai szoba értékesítése a megfelelő ügyfélnek a megfelelő időben, a megfelelő áron, a megfelelő csatornán keresztül, a legnagyobb költséghatékonysággal.

Habár a hozammenedzsment más iparágakban is alkalmazható, a legnagyobb jelentősége talán mégis a szállodaiparban van, mivel a szállodák limitált számú szobával rendelkeznek, állandó költségekkel szembesülnek, ugyanekkor különböző keresleti szinteket kell, hogy kezelni tudjanak.

A szállodai bevételgazdálkodás fontossága és hatékonysága abból adódik, hogy kulcsfontosságú árképzési stratégiákat alkalmaz.

Az alábbiakban mutatunk néhány revenue management stratégiát, amellyel növelhető a szálloda üzleti tevékenysége.

  • Ismerjük meg a piacot!

A sikeres bevételgazdálkodási stratégia megvalósításához elengedhetetlen, hogy egyértelműen megértsük a piacot, és a különböző helyi tényezőket, amelyek befolyásolhatják a szezonális keresletet. Önnek is tisztában kell lennie a közönséggel és az igényeivel, kívánságaival és elvárásaival.

Ezen túlmenően meg kell értenie a piacon fennálló versenyt, és stratégiai döntéseket kell hoznunk az ár, a kedvezmények és a reklámozás tekintetében.

  • Szegmentáció és ároptimalizálás

A szobák értékesítési koncepciójának sikeressége megköveteli, hogy megfelelő módon szegmentálja ügyfélkörét. Ehhez meg kell határoznia az ügyfél különböző típusait, majd meg kell vizsgálnia ezeket a különböző szegmenseket, és értékelnie kell, hogy mikor foglalnak szállodai szobákat, milyen szobákat foglalnak, hogyan foglalják le őket és egyéb szokásokat.

Ha ezt elvégzi, akkor lehetővé teszi az árak optimalizálását az egyes szegmensek számára. Ennek egyik fő előnye, hogy ha az árakat egy adott szegmensre optimalizálták, az árváltozások minimalizálhatók.

  • A szállodai részlegek együttműködése nagyon fontos

Elengedhetetlen a szoros együttműködés a különböző szállodai részlegek között, mint például az értékesítés és a marketing, annak érdekében, hogy a felmerülő kérdésekre együttesen találjanak megoldást.

Nevezzen ki részlegvezetőket, és dolgozzon velük együtt. A szoros együttműködés segít abban is, hogy mindig következetesen kommunikáljunk a vendégekkel.

  • Stratégiai előrejelzések

Az előrejelzés a bevételi menedzsment stratégia fontos részét képezi, mivel lehetővé teszi a szállodavezetők számára, hogy a várt kereslet és teljesítmény alapján döntéseket hozzanak az árképzés, a promóció és a terjesztés terén.

  • A megfelelő árstratégia kiválasztása

Sok különböző árképzési stratégia létezik, és egyetlen stratégia sem garantálja a sikert. A szállodának egyedi stratégiát érdemes alkalmazni, figyelembe véve a kínálatukat, a célközönséget, és azt is, milyen stratégiát alkalmaznak a versenytársaik.

Versenyképes árstratégia, ahol az árak más szállodák árai alapján kerülnek megállapításra, közvetlen versenyt eredményez. Szerencsés, ha a szálloda többet kínál, mint a riválisai. Szezonon kívül azonban a kedvezményes stratégia lehet a legjobb, mert egy kevesebbet fizető vendég még mindig szerencsésebb, mint egy üres szoba. Egy másik lehetőség az értéknövelt megközelítés, ahol az árak magasabbak, de további szolgáltatásokat biztosítanak a vendégek számára.

  • Próbáljunk minél több közvetlen foglalást szerezni

Óriási előny, hogy a közvetlen foglalások nem követelik meg a jutalékot harmadik félnek, ami azt jelenti, hogy ideálisak a bevételek maximalizálására. Az egyik lehetőség erre az exkluzív ösztönzés, például a hűségpontok vagy ajándékok biztosítása azoknak az ügyfeleknek, akik közvetlenül a szálloda saját weboldalán keresztül foglalnak.

A Hotrest foglalási rendszere kitűnő partner a dinamikus árképzés kivitelezésében, hiszen gyorsan, egyszerűen, szabályrendszerek segítségével alakíthatja rugalmasan különböző időszakok szobaárait.

Válassza a Hotrest szálloda szoftver, mert cserébe:

  • modern, könnyen használható és tanulható szálloda szoftvert kap
  • folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
  • biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
  • megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
  • bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
  • segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit