fbpx
DigitalizációFoglalási motorKözösségi médiaSzállás foglalás

Google Hotel Ads – Minden, amit erről tudni érdemes, és amit a Hotrest innovatív megoldásai tudnak – 1. rész

By 2019-03-04 No Comments

Hol kezdődik a legtöbb utazás szervezése? Booking.com, Tripadvisor vagy a szallas.hu-n keresztül?

A kérdés megválaszolásához elég, ha csak a saját internetes szokásainkra gondolunk. A legtöbb keresés – bármilyen témát érintsen is – a Google használatával kezdődik.

A Google a forgalom tekintetében pillanatnyilag „verhetetlen”: naponta hozzávetőlegesen 4,5 milliárd keresést idnítanak a Google-on keresztül, ami a világ teljes keresési forgalmának 77%-át teszi ki. Igaz ugyan, hogy ezeknek a kereséseknek csak egy kis hányada irányul utazásra és szálláskeresésre, ez még így is hatalmas forgalmat jelent – tehát az egyik legizgalmasabb terület a szállodai marketingesek és értékesítők számára.

 

Mi is az a Google Hotel Ads?

A Google Hotel Ads eredetileg a Google Hotel Finder nevű (meta)keresési platformja, amelyet 2011-ben indított el a Google – ezzel egy vadonatúj és hatékony eszközt kínálva a szálláshelyeknek forgalmuk növelésére.

A platform közvetlenül az online szállásfoglaló portálokon feltüntetett árakkal hasonlítja össze a szálloda saját árait, lehetővé téve ezzel a hotelek számára, hogy bemutatkozzanak a Google-on keresztül, asztali számítógépeken, táblagépeken és mobil eszközökön egyaránt.

Azáltal, hogy a Google-t naprakész információkkal látjuk el szállodánk árairól, szabad kapacitásairól és a különböző szobatípusokról, a releváns szállodai hirdetéseket a Google megjelenítheti azoknak a jövőbeli vendégeknek, akik aktívan szállást keresnek a Google felületein vagy a Google Térképen.

Például, ha egy felhasználó keresést indít a „szállás Budapesten” kifejezésre, akkor először egy ehhez hasonló találati oldalt fog látni néhány fizetett és organikus eredménnyel együtt:

Ami rendkívülivé teszi ezt az oldalt, hogy a hotel-szekció kizárólag organikus találatokat jelenít meg, sőt lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy szűrők segítségével szűkítse a találatokat: kiválaszthatja a dátumot, megadhatja a vendégek számát, beállíthatja az árkategóriát, illetve rangsorolhatja a hoteleket online értékeléseik alapján.

Miután a felhasználó beállította a szűrési feltételeket, egy olyan oldalra kerül, ami listázza a releváns szállodákat, illetve térképen is megjeleníti azokat.

Ha a felhasználó az általa szimpatikusnak ítélt hotel képére kattint, automatikusan átirányítódik egy másik felületre, ahol a képeken kívül részletes információt és értékeléseket is találhat a kiválasztott szálláshelyről. Itt már hirdetésekkel is találkozhatunk a „Szálláshelyek ellenőrzése” menüpont alatt – jelen esetben az online portálok ajánlatait láthatjuk – ezekre kattintva az ő platformjukon találjuk magunkat, ahonnan akár foglalást is indíthatunk.

Az olyan keresések esetében is megjelenhetnek ezek a hirdetések (az oldalsó sávban), amikor a vendég közvetlenül a szálloda nevét írja be a keresőbe, így több elérésük is lehet, mint a hagyományos keresőhirdetéseknek. A szállodahirdetések ezen kívül a Google Térkép böngészése közben is megjelennek.

A Google álláspontja szerint ezek a hirdetések kifejezetten hatékonyak, és kedvező arányban képesek megtéríteni a hirdetés költségét.

Míg egy egyszerű keresőben megjelenő hirdetés nem sokat árul el a szálláshelyről, a Google Hotel Ads képeket, információkat jelenít meg, sőt, a szűrők alkalmazásával a foglalásig elvezető folyamatot is jelentősen leegyszerűsíti és felhasználó-barátabbá teszi. Könnyű belátni, hogy ezzel a lehetőséggel sokkal hatékonyabban hirdethetünk, mint a kereső vagy akár a banner-kampányokkal és hirdetésekkel.

A következő részben azt fogjuk megnézni, mi a folyamata és mik a követelményei annak, hogy egy szálláshelyet megjeleníthessünk a Google Hotel Ads felületén, illetve hogy hogyan segít nekünk mindebben a Hotrest.

Tovább a Google Hotel Ads cikk 2. részére

 

Válassza a Hotrest szálloda szoftver, mert cserébe:

  • modern, könnyen használható és tanulható szálloda szoftvert kap
  • folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
  • biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
  • megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
  • bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
  • segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit