fbpx
DigitalizációFoglalási motorJövedelmezőségSzállás foglalásSzállás weboldalTartalom marketing

5 legfontosabb dolog, amit a szállodáknak, panzióknak weboldaluk látogatóiról tudniuk kell

Korábban már volt szó a saját szállásweboldal jelentőségéről. Ezt ma már senki sem vitatja, hogy erre szükség van. A kérdés inkább az, hogy ismerjük-e a vele szemben támasztott elvárásokat és hogy tudjuk a szállás weboldalunk látogatóit vendégekké változtatni. Noha a közvetlen foglalások – direct booking – arányának emelése minden szálláshely marketing tervében a kiemelt stratégiai célok között szerepel, a megvalósítás terén jóval kevesebb érdemi lépés születik. De miért? – tehetnénk fel a kérdést. Kézenfekvő és megnyugtatónak tűnő magyarázat, hogy a nagy foglalási rendszerek – OTA-k – által alkalmazott üzletpolitikának és taktikának köszönhetően a foglalások nagyobbik részét úgyis ők fölözik le, a független szállodáknak ritkán áll rendelkezésre ehhez mérhető marketing forrás.

Mit lehet mégis tenni annak érdekében, hogy a látogató később a valóságban is belépjen a szállodába? Legjobb, ha ott kezdjük, hogy az ő fejével gondolkodunk és követjük, hogy mit csinál, miután ránk kattintott.

1. Tudnunk kell, hogy a látogató nem véletlenül, hanem tudatosan kattintott ránk.

Ez azt jelenti, hogy pontosan tudja, hogy milyen kérdésekre keresi még a választ. Ezek a kérdések attól függően változnak, hogy utazásának mi a célja. Ha a panzió / szálloda weboldal azt tükrözi vissza számára, hogy jó helyen van, már csak egy kattintásra van attól, hogy megtalálja a számára lényeges információt, jelentősen nő az esélye, hogy vendégünk lesz.

 

2. Tudnunk kell, hogy a látogató pontosan mit keres weboldalunkon

Ha van már digitális asszisztensünk – közismert nevén chatbot-unk -, a látogató megelégedéssel nyugtázza, hogy jó helyre érkezett és azonnal kérdez. De ha még nincs ilyen beépített segítségünk, akkor el kell fogadjuk az erre vonatkozó kutatások eredményeit. Abban biztosak lehetünk, hogy tökéletesen tudatában van a látogató annak, hogy kik és hol vagyunk, sőt sok esetben még az árszínvonallal is tisztában van. Valójában megerősítést vár arra, hogy a szálláshely tényleg olyan, amire számított az elhelyezkedés és a szobák nyújtotta kényelem terén, és hogy ez az a hely, ahol minden kérdésére a lehető leggyorsabb és legpontosabb választ kapja.

 

3. Tudnunk kell, hogy a weboldal látogató számára miért vagyunk hitelesebbek másoknál.

Abban vagyunk hitelesek, aminek a szakértői vagyunk, vagyis a szállás-adásban. Ezt bizonyítja, ha a lehető legkevesebb szöveggel és legtöbb jó minőségű képpel bemutatjuk az összes szobatípust, ami foglalható. Közben egyetlen fontos információról se feledkezzünk meg, mint például az ágyak száma és típusa, pótágyazási lehetőség, annak mérete, van-e íróasztal, a fürdőszoba kialakítása – zuhanyozó, vagy fürdőkád – és felszereltsége, internethasználat és egyéb kényelmi szolgáltatás, mint például bekészített kávéfőző, minibár. Legalább ennyire fontos, hogy bemutassuk, mit fog látni a szobából, van-e erkély. Sokszor nem gondolunk rá, hogy a szobák számát hányan keresik, pedig a szállodák döntő többsége nem csak a szabadidős vendégkörre számít, az üzleti és MICE szegmens számára viszont kiemelt jelentősége van ezen információnak. Erre viszont csak mi tudunk hitelt érdemlően válaszolni.

 

4. Tudnunk kell, hogy a látogató számára mitől leszünk több, mint amire számított

Ha a tudatos látogatónk számára emlékezetessé akarjuk tenni magunkat, minden olyan apróság fontos, ami számára értékes, nem számít rá, ezért kellemes meglepetést okoz. Bármilyen ajándék, érdekes információ megfelel, ami azonnal letölthető és ránk emlékezteti még azokat is, akik a foglalásig nem jutnak el adott alkalommal. Ilyen lehet egy háttérképnek alkalmas fotó, vagy egy izgalmas étel-, vagy koktélrecept és így tovább. A legtöbb szállodai weboldal személytelen, ami kétségtelenül erősíti a nemzetközi szinten standardizált szolgáltatás képzetét, viszont az emberek alapvetően kíváncsiak a vendéglátóikra. Nyugodtan merjük a munkatársak fotóit kitenni, ami azon kívül, hogy ritkaság, egyúttal a kapcsolatteremtést is segíti.

5. Tudnunk kell, hogy a panzió / hotel weboldal látogató mit akar foglalni

Az egyik legnagyobb tévhit, hogy a szálláshely weboldalra érkező látogató az akciós csomagajánlatokat keresi. Ezt sem vendégoldali kutatások, sem a foglalási szokásokra vonatkozó tények nem igazolják. Fontos, hogy a foglalási lehetőség minden pillanatban jelen legyen, de a környezetétől nagyon eltérő, óriási méret inkább visszatart, mint cselekvésre készteti a látogatót. Nyugodtan bízhatunk benne, hogy ha odáig jut, pontosan tudja, hogy mit kell tennie a foglaláshoz. Nekünk annyi a dolgunk, hogy gondoskodjuk egy olyan weboldalról, amelyik megválaszolja azokat a kérdéseket, ami miatt a látogató érkezett. Így lesz a látogatóból vendég.

 

Ha kedvet kapott szálláshely weboldala megújításához, itt talál rá megoldást:

Szálloda weboldal / Panzió weboldal / Hotel weboldal / Szálláshely weboldal készítés

Válassza a Hotrest szálloda szoftver, mert cserébe:

  • modern, könnyen használható és tanulható szálloda szoftvert kap
  • folyamatosan új PMS funkciókat kap plusz költségek nélkül
  • biztosítjuk a mindenkori törvényi megfelelést (pl. NTAK), plusz költségek nélkül
  • megbízható supportot adunk, plusz költségek nélkül
  • bármikor visszamondhatja, így nincs kockázat
  • segítünk csökkenteni hotele /panziója adminisztrációs terheit