fbpx
AktuálisDigitalizációJövedelmezőségSzállás foglalás

2019 LEGFONTOSABB 5 TRENDJE ÉS AMI KÖVETKEZIK BELŐLE A SZÁLLODAI ÉRTÉKESÍTÉS TERÉN

A fogyasztói szokások kutatása körében az egyik legizgalmasabb terület a trendkutatás, mely bepillantást enged a fogyasztó gondolkodásába, rögzíti jellemző szokásainak motivációit. Ezek ismeretén túl még rá is kell érezni, hogy az azonos módon viselkedő emberek csoportja mikor éri el azt a méretet, amit érdemes megcéloznunk. A dolog szépsége és egyben nehézsége, hogy a trendek fennmaradásának időtartamát nehéz előre megjósolni.

Nem tehetünk mást, időről időre követjük a legújabb eredményeket. Magyarországon a Pécsi Tudományegyetemen belül működő Fogyasztói Magatartás Kutató Intézete minden év elején publikálja a meghatározó trendeket. Ezek közül emeljük ki azt az 5 legfontosabbat, amelyik minden szállodai online értékesítőt segíthet abban, hogy a sokat emlegetett „customer journey” valóban élmény legyen és megfelelő konverziót biztosítson.

Mindenkinek fontos az idő!

A 21. század embere folyamatos időzavarban van, s ezen az érzésen úgy tűnik, keveset változtat a technikai fejlődés. Egyre több olyan eszköz vesz minket körül, melyek biztosítják a különböző feladataink kényelmesebb és gyorsabb elvégzését, vagyis időt takarítanak meg számunkra. Ennek ellenére úgy érezzük, hogy az időből van a legkevesebb. Mi következik ebből a szállodákra nézve? Az, hogy minden olyan értékesítési megoldás, minden olyan szolgáltatás érdekes, ami a vendégnek időt takarít meg. A kényelmes és gyors foglalás, check-in, check-out, fizetés mind azt a kellemes érzetet kelti, hogy több ideje marad a vendégnek másra. Ez minden más, házon belüli szolgáltatásnál is ugyanilyen fontos. Ne feledjük, a nagyobb kényelemért hajlandóak vagyunk többet is fizetni!

 

Mindenkinek fontos, hogy egyénként tekintsenek rá!

Az éves tervek elkészítésénél nagy hangsúlyt fektetünk a jelenlegi és reménybeli vendégkör minél pontosabb jellemzőinek meghatározására. Ez azon kevés dolgok egyike, amivel senki nem vitatkozik ma már. Ha van mesterséges intelligenciát alkalmazó eszközünk, akkor könnyű a tipikus felhasználókat csoportokba rendezni és annak megfelelő, személyre szabott ajánlatokat kínálni számukra. De mit tegyünk, ha nincs? Induljunk ki abból, amiben biztosak lehetünk: a weboldalunk látogatói szobát szeretnének foglalni. Ezt emeljük ki, szemben a csomagajánlatokkal, néhány kivételes időszakot leszámítva (pl. Szilveszter). A foglalást követően viszont már jöhetnek a nagyon gondosan összeállított további lehetőségek, ennek ideje lehet közvetlenül a foglalás után, de akár az érkezés előtti napokban is.

 

Mindenkinek fontos a különleges élmény, az elérhető luxus!

Miért sikeresek a tematikus, vagy a boutique hotelek? Mert nem szokványos tömegárut, hanem az elérhető és megfizethető luxust érzetét kínálják. Ha nem az előző két kategóriába tartozik a szálláshelyünk, akkor is tudjuk ezt nyújtani egy kis odafigyeléssel. Mi kell ehhez? Az, hogy az alapvető és elvárt standard szolgáltatásokat biztosító szobáinkban mindig legyen valami apró különlegesség, ami miatt mások a szobák és melyek közül választhat a potenciális vendégünk. A bútorok különböző elhelyezése, eltérő stílusok, vagy színek az egyébként azonos méretű és árfekvésű szobákat egyedivé varázsolja miközben választási lehetőséget is kínál. Jó példa erre a nemrég megnyílt 92 szobás, városszéli Ibis Style Budapest Citywest*** szálloda.

 

Mindenkinek fontos a választás szabadsága!

Az előre összeállított csomagajánlatokat a mai vendégeknek egyre kevésbé keresik épp tömegáru jellegük és a vendég döntésből való kizárása miatt. És itt most tekintsünk el attól, hogy megvizsgáljuk, vajon magasabb jövedelmet biztosít-e a szállodának a csomagok értékesítése szemben a szobaeladással. Nyugodtan bízzuk rá a vendégeinkre, sőt, kifejezetten biztassuk arra, hogy bátran válogassanak. Ha mindehhez egy könnyen átlátható, a döntéshez minden információt tartalmazó weboldalunk van, nincs mitől tartanunk.

Mindenkinek fontos a siker!

Egy túl bonyolult, a látogató szempontjából sok felesleges részletet tartalmazó weboldal, vagy foglalási folyamat elkedvetleníti a látogatót. Sikerélmény helyett azzal szembesül, hogy még ezt az egyszerű problémát sem tudja megoldani. Ahelyett, hogy hálás lenne nekünk a mindenre kiterjedő figyelmünkért, az összes lehetőség bemutatásáért, épp az ellenkező hatást érjük el. Induljunk ki inkább abból, hogy mi kell ahhoz, hogy a vendégeink pihenése, üzleti útja kellemes emlékként maradjon meg benne és később egy jól sikerült hétvégéről, nyaralásról, utazásról meséljen. Ennek megfelelő, ezt támogató tartalmat kínáljuk, és ne magunkról akarjunk feltétlenül mindent elmondani. Mert mi akkor leszünk sikeresek, ha minél több látogatóból vendég lesz.

 

A HotRest weboldalai ezeknek a trendeknek megfelelő előnyöket kínálják, amiről itt olvashat bővebb információt 

Szállás Weboldal fejlesztés